torsdag den 15. april 2010

Klar, Parat, Grill Start

Kæresten underskrev i går en kontrakt, der betyder at han er sikret job efter endt uddannelse. Dette måtte selvfølgelig fejres. Da vejret bød på det fineste forårsvejr, var det perfekt at indvie grillsæsonnen. Så jeg fandt et par koteletter i fryseren, samt et par pølser, da man efter kærestens meningen ikke kan grille, uden at der står pølser på menuen.
Derudover valgte jeg at servere en ganske alm. broccolisalat (broccoli, pinjekerner, bacon, rødløg, rosiner), hvor det kun var dressingen der var i en fedtfattig udgave, denne var nemlig lavet på fromage frais og ikke creme fraiche. Derudover lavede jeg min ynglings kartoffelsalat af dem alle, nemlig en grøn en af slagsen.


Grøn kartoffelsalat, 2 personer:



Ingredienser: 650g nye danske kartofler, 2 fed hvidløg, 1 stor håndfuld persilleblade, 30 basilikumblade, 2 spsk. olie, 4 tsk. balsamicoeddike, salt og peber.

Kog kartoflerne til de er møre og stil dem til afkøling.
Hak persille samt basilikumblade groft. Kom disse i en pose med olie, balsamico, presset hvidløg, salt og peber.
Halver kartoflerne og vend dem i dressingen. Smag til med salt og peber.
Lad posen med kartofler ligge i køleskabet indtil servering.














Koteletterne penslede jeg med Barbecueolie fra Santa Maria. Hele herligheden blev serveret med grovkornet sennep, samt en kold pilsner til at skylle det hele ned med, lige som kæresten bedst kan li det.

1 kommentar:

  1. Hehe kan godt li' at du har øllen med på billedet!

    Men ja jeg kan jo kun sige, at kartoffelsalaten smagte rigtig godt! :)

    SvarSlet